donderdag 3 november 2011

Espresso met Nurten Albayrak

Het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers heeft bekendgemaakt dat de dienstauto van Nurten Albayrak is verkocht. Het zou gaan om een goudkleurige Mercedes E350 met lichtmetalen velgen, warmtewerend getint glas en een topsnelheid van 248 kilometer per uur. ‘Vergeet de verlichte make-upspiegel in de plafondbekleding niet,’ zegt de geschorste bestuursvoorzitter van het COA. Zat er ook een geïntegreerd espressoapparaat in het dashboard? ‘Ik heb het dashboard nooit gezien,’ antwoordt Albayrak. ‘Ik neem aan dat er een stuur in zat en misschien een kilometerteller.’ Klopt het dat ze zich liet rijden door een asielzoeker? ‘Nee,’ zegt Albayrak. ‘Ik had gewoon een chauffeur. Maar het portier werd door personeelsleden van het COA geopend. Ze renden altijd achter de Mercedes aan om overal voor mij het portier open te doen.’ Albayrak neemt een slokje espresso. ‘Dat mis ik wel nu.’
Trendwatcher Adjiedj Bakas, die jarenlang in de Raad van Toezicht van het COA zat, heeft Nurten Albayrak destijds de keuze voor een Mercedes afgeraden. ‘Hij wilde dat ik een Volvo zou gaan rijden, omdat iedereen bij de overheid een Volvo heeft.’ Waarom heeft ze dan toch voor een andere auto gekozen. ‘Heb je weleens een Turk in een Volvo gezien?’ zegt de geschorste bestuursvoorzitter van het COA. ‘Dat is zoiets als een asielzoeker met een verlichte make-upspiegel. Totaal ongeloofwaardig.’ Wat vindt ze ervan dat Mauro wordt teruggestuurd? ‘Het is natuurlijk vervelend,’ zegt Albayrak. ‘Maar ik vind het verschrikkelijk dat mijn Mercedes is verkocht.’

Geen opmerkingen:

Een reactie posten